Pages

Saturday, October 20, 2012

နွုတ္ခမ္းေမြးဆရာေတာ္

by ေအာင္ခ်စ္စုိး(လသာ)

  • လုပ္ငန္းရယ္ပို
  • ႏႈတ္ခမ္းကို သူၾကည္ညိဳသတဲ့
  • သီဟိုဠ္ျပန္ဘုန္း၊
  • စဥ္ေရွးဟို
  • ...ေမြးကို ဘယ္လိုဆိုေပါ့
  • သီဟိုဠ္ျပန္ဆရာဥာဏ္ရဲ႕
  • အပါဒါန္ေရႊစာတမ္းလို႔ရယ္
  • က်မ္းျပဳပါဦး။

 

ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ စြယ္ေတာ္ဘုရား၀င္းအတြင္းရွိ၊ လကၡဏာေ၀ဒပညာရွင္''ရဲေနေအာင္''၏အ

လုပ္ခန္းသို႔ ေရာက္ေနက်အတိုင္း (၁၃-၈-၂၀၀၂)ညေနပိုင္း၊ ၀င္အသြားတြင္ ေဖၚျပပါကဗ်ာ

ေလးျဖင့္ ခရီးေရာက္မဆိုက္ ၾကိဳဆိုႏႈတ္ဆက္ျခင္း ခံရပါသည္။

 

''ဘယ့္ႏွယ္ ကဗ်ာေတြ ဘာေတြရြတ္လို႔၊ ဘာစိတ္ကူးေပါက္လို႔လဲ ဆရာရဲ႕''

''ေဩာ္...ဆရာ့ျမင္တာနဲ႔ ဒီကဗ်ာေလးအေၾကာင္း ဂဃနဏ သိခ်င္လို႔''

 

''ခင္ဗ်ားလည္း လကၡဏာေ၀ဒပညာရွင္ဆိုေပမယ့္ စာေပလည္း ၀ါသနာပါသူပဲေလ၊ ဒါ

ေၾကာင့္လည္း ခုလို ရွာရွာေဖြေဖြရတာေပါ့၊ အဲဒါဘယ္သူ႕ကဗ်ာလဲ သိသလား''

''လယ္တီလိုလို၊ မန္လည္လိုလိုပဲ၊ က်က်နနေတာ့ မသိဘူးဆရာ၊ ဘုရားမွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြး

ပါသင့္၊ မပါသင့္ ျပႆနာပဲ ဆရာရဲ႕၊ ဆရာလည္း ၂၀၀၁-ခုႏွစ္က သီရိလကၤာျပန္ဆိုေတာ့ ဒီ

အေၾကာင္း သိမလားလို႔ပါ''

''ဒါက သီရိလကၤာျပန္ျခင္း၊ မျပန္ျခင္းနဲ႔မဆိုင္ပါဘူးဗ်ာ၊ သာသနာေရးစိတ္၀င္စားသူတိုင္း

သိႏိုင္တဲ့အထင္ကရ ျပႆနာတစ္ခုပါ''

''ကဲ...ဆရာသိသမွ် ရာဇ၀င္ လွန္ျပပါဦးဆရာ''

''ကြ်န္ေတာ္တို႔ သာသနာ့သမိုင္းမွာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မန္လည္ဆရာေတာ္ၾ

ကီးတို႔၊ လယ္တီ

ဆရာေတာ္ၾကီးတို႔ ပညာဆီမီး၊ ထိန္ထိန္ညီးေနတဲ့ကာလကေပါ့ဗ်ာ...

။ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၀-

ေက်ာ္ခန္႔ကေပါ့၊ ဟသၤာတျမိဳ႕အပိုင္၊ ဓႏုျဖဴျမိဳ႕အနီး ေညာင္ေခ်ာင္းေက်းရြာမွာ ဆရာေတာ္

ဦးဥာဏ၀ံသ ဆိုတာ သီတင္းသံုးေနတယ္''

 

''ဆရာေတာ္ဟာ သီရိလကၤာမွာသြားျပီး သကၠတစာေပ၊ သီဟိုဠ္စာေပ၊ အဂၤလိပ္စာေပေတြ

သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ထားေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ၾကည္ညိဳသူ ဒကာ ဒကာမေတြ ေပါတာေပါ့

ဗ်ာ၊ အဲဒီဆရာေတာ္ၾကီးက သီရိလကၤာျပန္စာတတ္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး

အေနနဲ႔ အယူအဆသစ္တစ္ခု

ေဖၚထုတ္ခဲ့တယ္ဆရာရဲေရ...''

 

''ဘယ္လို အယူအဆသစ္လဲ ဆရာ...''

 

 

''ဗုဒၶဟာ အေနာက္မဇၥ်ိမေဒသ ခတၲိယအႏြယ္ဖြား၊ ဇာတ္ျမင့္၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံသားျဖစ္တယ္၊

သိဒၶတၳမင္းသားဘ၀က အေနာမာေသာင္ခံုမွာ ဆံေတာ္ကို ကိုယ္တိုင္ျဖတ္လို႔ လက္ႏွစ္သစ္ခန္႔

ျကြင္းတယ္လို႔ ဗုဒၶ၀င္မွာ ဆိုတယ္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး မုတ္ဆိတ္ေမြးေတြကို ပယ္တယ္လို႔ ဘယ္က်မ္း

ဂန္မွာမွ ေဖၚျပမထားဘူး။ မဟာပုရိသေယာက်ာ္းေကာင္း၊ ေယာက်ာ္းျမတ္တို႔ရဲ႕ရုပ္လကၡဏာ

မွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြး မုတ္ဆိတ္ေမြးပါမွ ခန္႔ညားမယ္၊ တင့္တယ္ သပၸါယ္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္

ဗုဒၶရဲ႕မ်က္

ႏွာေတာ္မွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ပန္းခ်ီပန္းပုထုလုပ္ ကိုးကြယ္သင့္တယ္တဲ့''

 

''စာတတ္လာတဲ့ မာန္နဲ႔အေတြြးးသစ္ကို ေတြးမိလာတာနဲ႔တူပါတယ္ ဆရာ''

 

 

''အဲဒီ ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္ဟာ သူ႕အယူအဆကို ကိုင္စြဲျပီး မဟာပုရိသလကၡဏာ

ေတာ္ဘုရားရွိခိုးနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းေမြးတပ္ထားတဲ့ဘုရားပံုေတာ္ပါစာအုပ္ကိုပါ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ခဲ့သတဲ့''

 

''ဟာ...အေတာ္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ႏိုင္တဲ့ အယူအဆပါလားေနာ္''

 

 

''အင္း...ခင္ဗ်ားလိုပဲ၊ မဟုတ္တာဆို နည္းနည္းမွ် လက္မခံတဲ့ မန္လည္ဆရာေတာ္

ဘုရားၾကီးကလည္း အဲဒီဆရာေတာ္ရဲ႕ မဟုတ္မဟတ္အယူအဆကို ဘ၀င္မေတြ႕လို႔ အေစာက

ခင္ဗ်ားရြတ္လိုက္တဲ့ေဒြးခ်ိဳးေ

လး ေရးလိုက္တာတဲ့''

''သာဓုေခၚစရာပါပဲ ဆရာ၊ သာသနာမွာ အဲဒီလို မတူမူမူမတဲဲဲ့့့ေတြကို မတစ္လံုးေက်မန္

လည္ဆရာေတာ္ၾကီးတို႔လို ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားက ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ မဟုတ္ရင္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မမွန္

ရင္မမွန္ေၾကာင္း ေထာက္ျပတာ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ပါပဲဆရာ၊ တိုင္းေက်ာ္ျပည္

ေက်ာ္ျဖစ္ေရာ့ေပါ့''

''ျဖစ္ျပီလား ဆရာရဲေရ၊ ဒီဇာတ္လမ္း သိၾကတဲ့သူတိုင္းဟာ ကဗ်ာေလးကို ဖတ္မိတိုင္း

တ၀ါး၀ါးပြဲက်သြားသတဲ့၊ အဲဒီကဗ်ာဟာလည္း ခုတိုင္ အမွတ္တရ သမိုင္း၀င္ကဗ်ာေလး ျဖစ္ေန

တာေပါ့''

''ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္ ဆရာေတာ္ဦးÓဏ၀ံသက ျငိမ္ခံေနသလားဆရာ''

''ဘယ္ျငိမ္ခံမလဲဗ်ာ၊ ငါလည္း စာတတ္ပဲဆိုျပီး မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးအေပၚ မိႈခ်ိဳးမွ်စ္

ခ်ိဳး ေခ်ပေရးသားခဲ့သတဲ့''

''ဟာ...ပြဲၾကီးပြဲေကာင္းျဖစ္မွာ

ပဲ ဆရာ''

''ႏႈတ္ခမ္းေမြးအေရးေတာ္ပံုၾကီး

အျဖစ္ ၾကီးထြားလာလိုက္တာ၊ ကာယကံရွင္ေတြသာမက

ေဘးကဆရာေတာ္ၾကီးေတြအထိ ကူးစက္ကုန္တာေပါ့''

''ဘယ္လိုကူးစက္လဲ ဆရာ၊ စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းသထက္ေကာင္းလာပါလား၊ အဲဒီအ

ခ်ိန္က မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနဲ႔လယ္တီ

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတို႔ဟာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးကြ်မ္း

၀င္ခ်စ္ခင္ၾကတာကိုး၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဟသၤာတျိမိဳ႕က ဒကာ ဒကာမေတြက လယ္တီဆရာေတာ္

ဘုရားၾကီးကို တရားေဟာဖို႔ ပင့္ေလွ်ာက္လာသတဲ့၊ မန္လည္ဆရာေတာ္ေပၚထားတဲ့ အျငိဳးနဲ႔

လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးကို ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္နဲ႔တပည့္

တပန္းေတြက ပဋိပကၡရန္ရွာမွာ

စိုးတဲ့ဓႏုျဖဴျမိဳ႕က ဒကာ ဒကာမေတြက ဟသၤာတျမိဳ႕ကို မျကြေရာက္သင့္ေၾကာင္း

လယ္တီဆရာ

ေတာ္ၾကီးကို ၀ိုင္းေလွ်ာက္ၾကသတဲ့''

 

''လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးက ဘာျပန္ေျပာသလဲဆရာ''

 

 

''မစိုးရိမ္ၾကနဲ႔ကြာ၊ ဟသၤာတပြဲကို လက္ခံလိုက္တာဟာ ေညာင္ေခ်ာင္းဘုန္းၾကီးကိုပါ

တရားေဟာခ်င္လို႔ပါ၊ ငါတို႔ေမတၲာကို ငါတို႔ယံုၾကည္ပါတယ္၊ စိတ္ေအးေအးထားျပန္ၾက''လို႔မိန္႔

ေတာ္မူခဲ့တယ္။

''လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ဟသၤာတတရားပြဲမွာ ဘာေတြျဖစ္ေသးလဲဆရာ''

''အင္း...ဓႏုျဖဴဒကာ ဒကာမေတြ စိုးရိမ္ေနတဲ့အတိုင္းပဲ၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား

ၾကီးဟသၤာတအေရာက္မွာ ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္နဲ႔သူ႕ဒကာေ

တြ ေရာက္လာၾကတယ္။ အဲ

ဒီဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔သူ႕လူေတြရဲ႕အမူ

အရာကလည္း ခပ္တင္းတင္းပဲတဲ့''

''ပြဲၾကမ္းျပီနဲ႔တူတယ္ ဆရာေရ''

''ဆႏၵမေစာပါနဲ႔ဦး၊ လူရိပ္လူေျခၾကည့္ျပီး ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္ဦးÓဏ၀ံသ ျဖစ္မွာ

ပဲလို႔ ဆရာေတာ္ၾကီးက ရိပ္မိလိုက္သတဲ့''

''တပည့္ေတာ္ ေညာင္ေခ်ာင္းဘုန္းၾကီး ဦးÓဏ၀ံသပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္လိုက္တာနဲ႔

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ခုလို ေျပာလိုက္သတဲ့''

''ခုလို ေတြ႕ရတာ ၀မ္းသာလိုက္တာ ဆရာေတာ္ရယ္၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ေက်းဇူး တပည့္ေတာ္

ေပၚတင္ရွိေနပါတယ္လိုု႔ ေျပာရင္းက သူ႕ရဲ႕ခရီးေဆာင္ေသတၲာထဲက စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ထုတ္

ယူျပလိုက္တယ္''

''ဘာစာအုပ္ပါလိမ့္ဆရာ''

''ဆရာေတာ္ဦးဥာဏ၀ံသေရးတဲ့ မဟာပုရိသလကၡဏာေတာ္ဘုရားရွိခိုး

နဲ႔ႏႈတ္ခမ္းေမြးတပ္

ဘုရားပံုေတာ္စာအုပ္ေပါ့''

''ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္အဖို႔ ဘာျဖစ္သြားသလဲဆရာ''

''လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ႏႈတ္

ေတာ္က ဆရာေတာ္ရဲ႕ေက်းဇူး တပည့္ေတာ္အေပၚ

တင္ရွိေနပါတယ္လို႔ နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ၾကားရလို႔ အံ့အားသင့္ေနတုန္း သူေရးတဲ့စာအုပ္ကိုပါ

ကိုယ္နဲ႔မကြာ ယူလာတာလည္း ျမင္ရေတာ့ ထပ္ဆင့္အံ့ဩျပန္ေရာ၊ တစ္ခါ လယ္တီဆရာေတာ္

ၾကီးက သူေရးတဲ့ မဟာပုရိသလကၡဏာေတာ္ဘုရားရွိခိုး

ကိုရြတ္ဆိုျပျပန္ေတာ့ ေညာင္ေခ်ာင္း

ဆရာေတာ္ခမ်ာ အံ့ဩကုန္ႏိုင္ဖြယ္ ျဖစ္ရတာေပါ့၊ ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္ဦးÓဏ၀ံသဟာ

သူမထင္ထားတဲ့လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾ

ကီးရဲ႕အျပဳအမူေတြကို ဆက္တိုက္ေတြ႕ရလို႔ ဘာေျပာ

လို႔ေျပာရမွန္း မသိျဖစ္သြားသတဲ့''

''အင္း...လယ္တီဆရာေတာ္ရဲ႕ပဋိပကၡ

ေျဖရွင္းနည္းေလးက အေတာ္ပိုင္ပါလားဆရာ''

''နားေထာင္ဦးကိုယ့္လူရဲ႕၊ ခုမွ ပညာခန္းေတြ႕ရမွာ၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက ေလ

ေအးေအးနဲ႔ခုလို ဆက္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္ဗ်''

''ဗုဒၶဟာ အိႏၵိယလူမ်ိဳးဆိုတာ ျငင္းစရာမလိုေၾကာင္း၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ဘုရင္ေတြ၊ မဟာ

ရာဇာေတြမွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးက်င္စြယ္ေတြ သူတို႔လူမ်ိဳးအလိုက္ ထားမွာေသခ်ာေၾကာင္း၊ ဘုရား

ေလာင္းဟာ သက္ေတာ္(၂၉)မွာ ေတာထြက္ခဲ့လို႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မုတ္ဆိတ္ေတြ က်င္စြယ္ေတြ

ရွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ ရွိခဲ့လွ်င္လည္း ၾကည္ညိဳစရာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဆံေတာ္သာပယ္ျပီး မုတ္ဆိတ္က်င္

စြယ္မရိတ္မပယ္ထားခဲ့ရင္ အဲဒီေခတ္ရဟႏၱာအသီးသီးေတြမွာ အိႏၵိယသားအမ်ားအျပားပါလို႔

ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ရဟႏၱာေတြပါရွိသင့္ေၾကာင္း၊ ဒီလိုႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ပံုေတာ္ေတြ

ကို အရွင္ဘုရားနဲ႔

တပည့္ေတာ္တို႔က ဥာဏသမၸယုတ္နဲ႔ယွဥ္ၾကည္ညိဳေပမယ့္ မိရိုးဖလာၾကည္ညိဳကိုးကြယ္လာၾက

တဲ့ဒကာ ဒကာမေတြ အမ်ားစုအတြက္ အျမင္ဆန္းလြန္းေနမွာျဖစ္ေၾကာင္း

၊ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳ

ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ျမန္မာမင္းသားေ

လးလိုသာ ျမင္ခ်င္ေတြ႕ခ်င္ ၾကည္ညိဳခ်င္ၾကေၾကာင္း

ဇာတ္ၾကီး(၁၀)ဘြဲ႕၊ (၅၅၀)ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ပန္းခ်ီကား

မ်ား ေရးရာမွာ ျမန္မာဘုရင္ကုန္းေဘာင္

ေခတ္ဆင္ယင္ပံုမ်ိဳးနဲ႔သာ ျမင္လိုေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ဘုရားရဲ႕မဟာပုရိသလကၡဏာေတာ္

ၾကီးနဲ႔ဘုရားပံုေတာ္ကိုပင္ တစ္တိုင္းျပည္လံုးနဲ႔မဆန္႔က်င္

၀ံ့လို႔ တပည့္ေတာ္မွာ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳး

အခုလိုေသတၲာထဲထည့္ ကိုးကြယ္ေနရပါေၾကာင္း''

 

 

''ေၾကာင္းက်ိဳးယုတၲိက်က် သာယာညႇင္းေပ်ာင္းစြာ ေျပာတဲ့လယ္တီဆရာေတာ္ရဲ႕အဆံုး

အမစကားလည္းၾကားေရာ၊ ေညာင္ေခ်ာင္းဆရာေတာ္ဦးဥာဏ၀ံသဟာ စိတ္ထဲ ထိထိခိုက္ခိုက္

ခံစားလိုက္ရတယ္တဲ့''

 

 

''သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာၾကီးသူရဲ႕ဆံုးမစကားဆိုေတာ့ ဘ၀င္က်သြားမွာေပါ့ေနာ္''

''က်ျပီလား ဆရာရဲေနေအာင္ရယ္၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕စကားေတြမွာ ေမတၲာ

ပါတယ္၊ ေစတနာပါတယ္၊ အသာစီးနဲ႔အႏိုင္ယူမႈမရွိ၊ တစ္ဖက္သူကို နိမ့္က်သိမ္ငယ္လိုစိတ္ လံုး

၀မထားမွန္း ဆရာေတာ္ဦးဥာဏ၀ံသ ခံစားသိရွိလိုက္တယ္ေလ''

 

 

''အင္း...ကြ်န္ေတာ္တို႔အဖို႔ အတုယူစရာၾကီးပါလားဆရာ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္

မသင့္ရင္၊ အယူအဆကြဲျပားရင္၊ နင္ပဲ ငဆနဲ႔ကာယကံၾကမ္းၾကမ္း၊ မေနာကံၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔အႏိုင္

ရျပီးစတမ္းဆိုတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူသာမန္ပုထုဇဥ္ေတြနဲ႔ ကြာလိုက္တာ ဆရာ''

 

 

''စိတ္ၾကမ္း မာန္ေလ်ာ့၊ ကြ်န္ကန္ေတာ့၏ဆိုသလို ေျပာမဟဲ့၊ ဆိုမဟဲ့၊ မာန္တင္းလာခဲ့တဲ့

ဆရာေတာ္ဦးဥာဏ၀ံသဟာ ေျခသုတ္ပုဆိုး ေျြမစြယ္က်ိဳးဆိုတဲ့အတိုင္း သူေတာ္ေကာင္းပီသစြာ

ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့နဲ႔လက္ခံလို႔ တပည့္ေတာ္ေရးသားေျပာဆိုမွားခဲ့

သမွ် ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပါတယ္ဘုရား''ဆို

ျပီး ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားလိုက္သတဲ့။

''ေအာင္ျခင္း(၈)ပါးလိုပဲ၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ခႏၱီပါရမီ

နဲ႔အမွန္တရားကို ေအာင္

ႏိုင္ခဲ့တာေပါ့ေနာ္''

 

 

''ရိုးရိုးေအာင္ႏိုင္ရံု သက္သက္ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို သူေန

ထိုင္ရာ ဓႏုျဖဴကိုပင့္၊ သူကိုယ္တိုင္က ကမကထလုပ္ျပီး တရားပြဲေတာင္က်င္းပလိုက္ေသးသဗ်''

 

 

''ႏႈတ္ခမ္းေမြးအေရးေတာ္ပံု နိဂံုးသတ္ေလးက ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ၾကည္ညိဳ

စရာ၊ သာဓုေခၚစရာၾကီးပါလားဆရာ''

 

 

''သာဓုေခၚမယ္ဆိုရင္ မင္းနန္(ေမာ္ကြ်န္း)ပါ၊ ပါသင့္တယ္ဗ်၊ သူေရးတဲ့ နတ္၌ျဖစ္ေသာ

ရနံ႔သင္းပ်ံ႕ေသာဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားစာအုပ္က တစ္ဆင့္ေဖာက္သည္ခ်ေပးရတာဗ်ိဳ႕''

 

 

''ဟုတ္ကဲ့ဆရာ၊ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားေရာ၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြေရာ၊ အားလံုးရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို

ရည္စူးျပီး ေခၚပါ့မယ္ဆရာ''

 

''သာဓု သာဓု သာဓု''

 

 

ေအာင္ခ်စ္စိုး(လသာ)

၁၃-၈-၂၀၀၂

 

 

မွတ္ခ်က္။၂၀၀၃-ဧျပီလထုတ္ အပၸမာဒမဂၢဇင္း၊ ႏွာ(၇၉-၈၁)၌လာရွိေသာ ေဆာင္းပါးကို

ျပန္လည္၍ရိုက္ႏွိပ္သည္။

 

××××××××× ၿပီးပါၿပီ ×××××××××××××××××

www.shanyoma.org မွ ရယူ မွ်ေဝပါသည္။ 17 Feb 2012

by Lu Zein on Friday, 17 February 2012 at 07:02 ·

Source: Lu Zein's Notes

No comments:

Post a Comment