Pages

Sunday, October 28, 2012

တို႔နွစ္ေယာက္ေနာက္ ခင္ႀကီးေပါက္ေဟ့ - ေရးသားသူ ေတာ္၀င္ႏြယ္

တခါတုန္းက ပုဂံေနျပည္ေတာ္ အနီးအပါးက ရြာကေလးတစ္ရြာမွာ ေမာင္ေပါက္လို႔အမည္ရတ့ ဲ
အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ ရိွခ့ဖဲ ူးတယ္။ ေမာင္ေပါက္ဟာ ဖတဆိုးေလးျဖစ္တာမို႔ ငယ္စဥ္ကတည္းကပဲ
ဘုန္းေတာႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနခ့ရဲ တယ္။ ဥာဏ္အနည္းငယ္ထုံထိုင္းေပမယ့္ ရိုးသားသိမ္ေမြ ့တဲ့ ေမာင္ေပါက္ကို
ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ဦးစားေပးေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူပါတယ္။

ေမာင္ေပါက္ဟာ ဘုန္းေတာၾ္ကီးသင္ေပးတ့ ဲ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘဲ ြ ့၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္ေတြကို
ဖတ္ရႈရျပီး ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကို အင္မတန္ၾကည္ညိဳအားက်သလို ကိုယ္တိုင္လဲဘုရားဆုပန္ထားသတ့။ဲ
ဒါေၾကာင့္မို႔ ေမာင္ေပါက္ဟာ အသက္(၂၀)ျပည့္တ့အဲ ခါ ရဟန္းဘ၀ကိုခံယူျပီး အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ေနျပီ
ျဖစ္တ့ ဲ မိခင္ႀကီးကို ဆြမ္းခံျပီး ေကြ်းေမြးျပဳစုပါတယ္။ ပါရမီဆယ္ပါးကိုလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျဖည့္ဆည္း
သြားမယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ထားသတ့။ဲ

ရဟန္းဘ၀ေရာက္သြားတ့ ဲ ေမာင္ေပါက္ကို အဲဒီေခတ္တုန္းကေတာ့ 'ခင္ႀကီးေပါက္' လို႔ေခၚၾကတယ္။
ခင္ၾကီးဆိုတာ ရဟန္းေတြကိုေခၚတ့ ဲ ေရွးေခတ္သုံး ေပါရာဏ ေ၀ါဟာရတစ္ခုေပါ့။ ခင္ႀကီးေပါက္ရဲ ့လိမၼာ
သိတတ္မႈဟာ သူတို႔ရြာမွာေတာ့ အထင္ကရကိုျဖစ္လို႔တ့ ဲ ၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခင္ၾကီးေပါက္တို႔ ရြာသားေတ ြ
ဟာ အေပ်ာ္အပါးလိုက္စားျခင္း (ဣတၳိဓုတၳ) ၊ အရက္ေသစာေသာက္စားျခင္း (သုရာဓုတၳ) ၊ ေလာင္းကစား
က်ဴးျခင္း (အကၡဓုတၳ) လို႔ေခၚတ့ ဲ ဓုတ္သုံးပါးကို အလြန္အက်ဴးလိုက္စားၾကတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မိဘေတြက သားမိုက္ေတြကို အားမရတ့အဲ ခါ 'ခင္ႀကီးေပါက္တို႔န႔ကဲ ြာပါ့ကြာ' လို႔တစ္မ်ိဳး ၊
မယားေတြက လင္ဆိုးေတြကို စိတ္တိုင္းမက်တဲ့အခါ 'ခင္ႀကီးေပါက္န႔ေဲ တာ့ မိုးန႔ေဲ ျမ' လို႔တစ္ဖုံ နိႈင္းယွဥ္ကရ့ဲ ဲ ့
တတ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခါမိ်ဳးမွာ ကိုယ့္ရဲ ့ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ကို အျပစ္လို႔မျမင္တတ္ၾကတ့ ဲ အႏၶပုထုဇဥ္ေတြဟာ
ခင္ႀကီးေပါက္ကိုပဲ မလိုတမာရန္ရွာတတ္ၾကတယ္။

ေနာက္ဆုံးေတာ့ အရက္သမားတစ္စုဟာ ခင္ႀကီးေပါက္ေၾကာင့္သူတို႔ကို သူမ်ားေတြက က့ရဲ ဲ ့ရံႈ ့ခ်တာ
ကိုခံရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ခင္ႀကီးေပါက္ကိုလည္း သူတို႔နဲ႔တစ္ဂိုဏ္းသားတည္း ဓုတ္သုံးပါးထဲပါလာေအာင္
ခင္ၾကီးေပါက္ ဖ်က္ဆီးေရး အစီအစဥ္ကို ဆဲြၾကသတ့။ဲ အစပိုင္းမွာေတာ့ အရက္သမားေတြဟာ ရြာထဲက
ကေလး ေတြကို မုန္႔ဖိုးေပးျပီး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို တေဘာင္လုပ္ျပီး သီဆိုေစသတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ခင္ႀကီးေပါက္
မၾကား ၾကားေအာင္ ခင္ႀကီးေပါက္ရဲ ့ေက်ာင္းအနီးအနားမွာ အရက္သမားနွစ္ေယာက္ကို မၾကာမၾကာ ေအာ္ဆို
ခိုင္းတယ္။

သူတို႔ဆိုတာကေတာ့ -
'နုမွာငါးရာ ၊ ရင့္မွာတက်ိပ္
ေနာင္လာရွစ္ေသာင္း ဘုရားေပါင္းတ့ ဲ
ဘုရားေပါင္း ေနာက္ တို႔နွစ္ေယာက္
တို႔နွစ္ေယာက္ေနာက္ ခင္ႀကီးေပါက္ ေဟ့' ဆိုတ့ ဲ သံခ်ပ္လကၤာေလးပါပဲ။

တစ္ေန႔ေတာ့ ခင္ႀကီးေပါက္ဟာ နားနားေနေန ေနရင္း အရက္သမားနွစ္ေယာက္ရဲ ့ တေဘာင္သီခ်င္း
ကို အေသအခ်ာၾကားလိုက္မိသတ့။ဲ ၾကားမိတယ္ဆိုရင္ပ ဲ တေဘာင္စကားရဲ ့အနက္အဓိပၸါယ္ကို သူနားလည္
သလိုေဖၚၾကည့္တယ္။ ' အင္း … ႏုမွာငါးရာ ရင့္မွာတက်ိပ္ဆိုတာ ပါရမီႏုေသးတ့ဘဲ ုရားေလာင္းကငါးရာ
ပါရမီရင့္မာျပီးသား ဘုရားေလာင္းကတက်ိပ္ ေနာင္လာရွစ္ေသာင္း ဘုရားေပါင္းတ့ ဲ ဆိုတာက အဲဒီ
ဘရု ားေလာင္း ငါးရာ န႔ ဲ တက်ိပ္ေနာက္မွာ ဘုရားေပါင္းရွစ္ေသာင္း ပြင့္ေတာ္မူဦးမယ္ ဘုရားေပါင္းေနာက္
တို႔နွစ္ေယာက္ဆိုတာကေတာ့ အဲဒီဘုရားေပါင္း ရွစ္ေသာင္းငါးရာတက်ိပ္ ပြင့္ေတာ္မူျပီးတ့အဲ ခါမွာ အဲဒီ
အရက္သမား ႏွစ္ေယာက္ က ဘုရားအျဖစ္ပြင့္ေတာ္မူမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပဲ။ တို႔ႏွစ္ေယာက္ေနာက္
ခင္ၾကီးေပါက္ေဟ့ ဆိုတာကေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဘုရားအျဖစ္ ပြင့္ျပီးမွ ငါ့အလွည့္က်မွာပါလား … ဟာ…
ဒီလိုဆိုရင္ ငါဘုရားျဖစ္ဖို႔ဟာ အေ၀း ႀကီးရိွပါေသးလား ငါ့ရဲ ့ေနာင္ေတာ္ ဘုရားေလာင္းေတြေတာင္မွ
မူးတုန္းရူးတုန္းရိွေသးတယ္ ငါလည္း ပြင့္ခ်ိန္ မတန္ေသးတ့အဲ တူတူ သူတို႔လိုေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနဦးမွပါပ ဲ ' လို႔
လည္းစိတ္ကူးမိသတ့။ဲ ဒီလိုနဲ႔ တေဘာင္စိတ္ကူးန႔ ဲ အူျမဴးေနတ့ ဲ ခင္ႀကီးေပါက္ဟာ မၾကာခင္မွာပဲ
ရဟန္းဘ၀ကလူထြက္ျပီး သူရာတင္းကုပ္မွာ အရက္သမားတစ္အုပ္နဲ႔ ဓုတ္သုံးဓုတ္အသင္း၀င္သြားပါသတ့။ဲ

ဒီဓမၼပုံျပင္ကေလးဟာ စမိေပမယ့္ စဲြျမဲမႈမရိွတာေၾကာင့္ မေအာင္မျမင္ျဖစ္သြားရတ့ ဲ သာမာန္ပုထုဇဥ္
ေတြရဲ ့ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ အျဖစ္အပ်က္ေလးကို သရုပ္ေဖၚထားတာပါ။ သႏိၷ႒ာန္တစ္စေဖၚျပလိုက္တာပါ။ ပုထုဇဥ္
ဘ၀ရဲ ့အိမ္မက္ေကာင္းေတြဟာ ဒီလိုအဓိ႒ာန္ပါရမီ မခိုင္ျမဲမႈေၾကာင့္ပဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္နဲ႔ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္
ၾကရပါတယ္။

သူေတာ္ေကာင္းလမ္းမႀကီးေပၚမွာရိွတ့ ဲ ဒါနမႈ ၊ သီလမႈေတြဟာ အဓိ႒ာန္ေပါက္မွပ ဲ ပါရမီေျမာက္ၾကပါ
တယ္။ သတၱ၀ါတစ္ဦးအေနန႔ ဲ သံသရာခရီး ပုထုဇဥ္လမ္းမၾကီးေပၚမွာ အဓိ႒ာန္မေပါက္လို႔ ပါရမီမေျမာက္ဘဲ
စြန္႔ပစ္ခ့ရဲ တ့ ဲ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြဆိုတာ အနႏ ၱအသေခ်ၤပါ။ ႏွေျမာစရာႀကီးပါ။ စိစစ္ၾကည့္ရင ္ အဓိ႒ာန္ပါရမီ
ဆိုတာ ပါရမီအားလုံးရဲ ့အျမဳေတရတနာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

အဓိ႒ာန္ပါရမီခိုင္ျမဲဖို႔ဆိုရင္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေပၚမွာ အေျခခံတ့ ဲ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကို ရဲတင္း
တ့ယဲ ုံၾကည္ခ်က္ ၊ ျပင္းျပတ့ဆဲ ႏၵ ၊ ထက္သန္တ့လဲ ုံ ့လ ၊ စဲြျမဲတဲ့သတိ ၊ တည္ၾကည္တ့သဲ မာဓိ န႔ ဲ ေတာက္ပတ့ ဲ
ပညာေတြရိွဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီအရင္းအျမစ္ေတြမရိွဘဲန႔ ဲ ေတာ့ အဓိ႒ာန္ပါရမီဆိုတာ သီးပြင့္လာစရာ
အေၾကာင္းမရိွပါဘူး။ အရင္းအျမစ္မွန္မွ အသီးအပြင့္မွန္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ပုံျပင္ထဲက ခင္ႀကီးေပါက္ဆိုတာဟာ စာေရးသူအပါအ၀င္ သာမာန္ပုထုဇဥ္ေတြကို
ကိုယ္စားျပဳေနတ့ ဲ ဇတ္ရုပ္တစ္ရုပ္ပါ။ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာ သဲအိမ္တည္ေဆာက္တမ္း ကစား
ေပ်ာ္ျမဴးတတ္ၾကတ့ ဲ ကေလးေတြလိုပါပဲ။ သံသရာတစ္ဖက္ကမ္းကို ကူးဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္မရိွပဲ ဒီဘက္ကမ္းလို႔
ဆိုတဲ့ 'ေလာကီဘ၀' သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာပဲ 'အဓိ႒ာန္ပါရမီသဲအိမ္' ေတြတည္ေဆာက္ျပီး ေပ်ာ္ျမဴးေန
ၾကတယ္။ တည္ေဆာက္လိုက္ ၊ ပ်က္စီးသြားလိုက္ ၊ ျပန္တည္ေဆာက္လိုက္နဲ႔ ေပ်ာ္ေနလိုက္ၾကတာ
ဘယ္ေသာအခါမွ ပြင့္ေတာ္မမူမယ့္ ဘုရားေလာင္းဘ၀နဲ႕ေပါ့။

ေတာ္၀င္ႏြယ္

( အပၸမာဒ မဂၢဇင္း အတြဲ(၅)၊ အမွတ္(၉)မွ ေတာ္၀င္ႏြယ္၏ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ မွ်ေ၀အပ္ပါသည္။ )
ဗုဒၶဘာသာ၊ သာသနာႏွင့္ လူမႈအက်ဳိး သယ္ပိုးထမ္းရြက္လိုသူမ်ားအား Lotus Foundation မွ
ေႏြးေထြးေသာလက္မ်ားျဖင့္ ကမ္းလင့္ႀကိဳဆို ပါ၏။
www.lotusfoundationmm.org (18/12/09)
Lotus စာစဥ္ အမွတ္(၁၃) ဘာသာေရး
Source and Credit to lotusfoundationmm.org

No comments:

Post a Comment