ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလႏွင့္ ညႊတ္ကြင္း
၁၂၄၄-ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ေရႊက်င္ ဆိတ္ကေလး ေတာေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္ မူသည္။ ထိုစဥ္ ၀မ္းခနိမ္ရြာသို႔ နံနက္ေစာေစာ ဆြမ္းခံၾကြသြားရာ ေတာလမ္းအတြင္း ေျခေတာ္သည္ ညႊတ္ကြင္းတခုတြင္ မိသြားသည္၊ ထိုအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ထိုေနရာမွ မၾကြဘဲ ရပ္တန္႔ေနသည္။ ညႊတ္ကြင္းရွင္ ျမင္ေသာအခါ အေၾကာက္လြန္၍ အနီးမကပ္ဘဲ ေရွာင္တိမ္းေန၏၊ အတန္ၾကာ၍ တဖန္ လာၾကည့္ေသာအခါ၌လည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ရပ္ေတာ္မူလ်က္သာ ေတြ႔ရ၏။ ဤနည္းျဖင့္ သံုးေလးႀကိမ္ လာၾကည့္ျပီးလွ်င္ အလြန္ပူပန္စိုးရိမ္မိသျဖင့္ အျခားသူတေယာက္ကို အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပ၍ ညႊတ္ကြင္း သြားျဖဳတ္ေပးပါ-ဟု ေတာင္းပန္၏။
ထိုသူလည္း လ်င္ျမန္စြာ သြား၍ ျဖဳတ္ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက
ဒါယကာ၊ သင္၏ ညႊတ္ကြင္းလား-ဟု ေမး၏။
မဟုတ္ပါ-ဟု ေလွ်ာက္ေသာ္ သူတပါး၏ ညႊတ္ကြင္းကို မျဖဳတ္နဲ႔-ဟု ဆို၏။
ထိုသူလည္း ျပန္သြား၍ ညႊတ္ကြင္းရွင္အား ကိုယ္တိုင္သြားျဖဳတ္ရန္ ေျပာသည္၊ ညႊတ္ကြင္းရွင္သည္ မသြား၀ံ့၊ မၾကာမီ ေနမြန္းတည့္လုနီးအခ်ိန္သို႔ ေရာက္လာ၏။ အေဖာ္ျဖစ္သူက ညႊတ္ကြင္းရွင္အား ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ညႊတ္ကြင္းကို ကိုယ္တိုင္လည္း မျဖဳတ္၊ ညႊတ္ကြင္းရွင္ မဟုတ္သူကိုလည္း အျဖဳတ္မခံ၊ မြန္းတည့္ခ်ိန္လည္း နီးျပီ၊ ဆြမ္းမစားရ၍ ပ်ံေတာ္မူသြားလွ်င္ မင္း အ၀ီစိေလာက္ေတာ့ ေသခ်ာျပီ-ဟု သတိေပးသည္။
ဤတြင္မွ ညႊတ္ကြင္းရွင္သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံ စြန္႔စား၍ သြားသည္။ အနီးသို႔ေရာက္ေသာအခါ တပည့္ေတာ္ ေတာၾကက္ေထာင္တဲ့ ညႊတ္ကြင္းပါ၊ ေနာက္ တသက္လံုး ဤအမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါေတာ့မယ္-ဟု ငိုယိုေလွ်ာက္ထား၍ ညႊတ္ကြင္းကို ျဖဳတ္သည္။ ညႊတ္ကြင္းအနီးရွိ တည္ၾကက္ႏွင့္ ညႊတ္ကြင္းကိုလည္း လွဴလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ေရာက္ေနျပီျဖစ္၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ဆြမ္းမဘုဥ္းေပးရေတာ့ေပ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ရဟႏၲာ-ဟု ေက်ာ္ေစာခဲ့ေသာ ရဟန္းျမတ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ဒကာ-ဒကာမမ်ားက ဆရာေတာ္-ဟု ေခၚသည္ကို လက္မခံေပ။ သည္လိုမေခၚနဲ႔ ငါဟာ မင္းဆရာမဟုတ္ဘူး-ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလ့ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ဦးသီလ-ဟု မတြင္ဘဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ-ဟု တြင္ေပသည္။
( ၀င္း၀င္းျမတ္ )
( ေညာင္ေလးပင္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီး အဂၢမဟာပ႑ိတ ဦးအရိယ-ေရး
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ေထရုပၸတၱိ-မွ )
Ukhin Crays
http://www.mawluu.com/2009/04/blog-post_1897.html
---
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ-၏ ၾသ၀ါဒေတာ္
* ပစၥည္းႏွင့္ အဂၤါ ေျခ လက္ တခုခု အႏၲရာယ္ေတြ႔လွ်င္
အဂၤါ ေျခ လက္ အထိ မခံနဲ႔၊ ပစၥည္း အပ်က္ခံ။
* အဂၤါ ေျခ လက္ႏွင့္ အသက္ တခုခု အႏၲရာယ္ေတြ႔လွ်င္
အသက္ အထိမခံနဲ႔၊ အဂၤါ ေျခ လက္ အပ်က္ခံ။
* အသက္ႏွင့္ သီလ တခုခု အႏၲရာယ္ေတြ႔လွ်င္
သီလအထိမခံနဲ႔၊ အသက္အပ်က္ခံ။
Labels: ဘာသာသုတ
http://www.pannaparami.com/2011/03/blog-post_6012.html
---
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ
အခါတစ္ပါး သဒၶါတရားေကာင္းလွေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္လာ၏။
""ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရားႏွင့္အတူ မေကြမကြာေန၍ တရားအားထုတ္ပါရေစ၊ သက္သတ္လြတ္ အက်င့္လည္း အၿမဲ စားပါမည္ ဘုရား""ဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။
""ဦးပဥၥင္း၊ ရဟန္း သိကၡာ ဘယ္ေလာက္ ရွိၿပီနည္း""
""ႏွစ္၀ါ ရွိပါၿပီ ဘုရား""
""ဦးပဥၥင္း ၀ါငယ္ေသးသည္၊ စာတတ္ေအာင္သင္ဦး၊ စာေပ ပရိယတ္ဘက္က ပညာတတ္ေျမာက္၍ ဆယ္၀ါ ေလာက္ရေတာ့မွ အားထုတ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ယခု သက္သတ္လြတ္စားေနတာ ကုသိုလ္ျဖစ္ က်င့္သည္ မထင္ႏွင့္၊ သြားနာသက္သာလို႔"" ဟု မိန္႔ေတာ္မူသတတ္။
[ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ေထရုပၸတၱိ၊ ဒုတိယပိုင္းၾသ၀ါဒခန္း၊ ပ-ႏွိပ္-၅၃ ]
http://www.yawainwe.com/index.php?option=com_content&view=article&id=147&Itemid=205
---
(၅၈) ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ဘယ္လိုဓူတင္ေတြ ေဆာင္ခဲ့သလဲ
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလကို ရဟႏာၱအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ဇလြန္ၿမိဳ႕၌ သုသာန္
ေက်ာင္းသိမ္ကို သမုတ္ရန္ ႂကြေရာက္လာရာမွ ၁၂၆၉ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္ေန႔ နံနက္(၂)နာရီတြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ေအာက္ပါ အက်င့္ျမတ္မ်ားကို ထိုက္သင့္သလို က်င့္သံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
၁။ ပံ့သကူဓူတင္
ပိုင္ရွင္မဲ့စြန္႔ပစ္ထားသည့္ သကၤန္း၊ သပိတ္ စသည္တို႔ကို ေကာက္ယူသံုးေဆာင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၂။ တိစီ၀ရိက္ဓူတင္
ကိုယ္၀တ္၊ ခါး၀တ္၊ ဒုကုဋ္ သကၤန္းသံုးထည္ကိုသာ အသံုးျပဳရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၃။ ပိဏၭပါတ္ဓူတင္
ဆြမ္းခံ၍ ရရွိေသာ ဆြမ္းကိုသာ သံုးေဆာင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၄။ ဧကာသနိက္ဓူတင္
တစ္ထိုင္တည္းျဖင့္ တစ္နပ္တည္းေသာဆြမ္းကိုသာ ဘုဥ္းေပးရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၅။ ပတၱပိုဏ္ဓူတင္
တစ္ခြက္တည္းေသာ ဆြမ္းကိုသာ ဘုဥ္းေပးရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၆။ အရညကင္ဓူတင္
ရြာႏွင့္ေ၀းစြာ ေတာ၌သာ မွီခိုေနထိုင္ေသာ အက်င့္ျမတ္။
၇။ ႐ုကၡမူဓူတင္
သစ္ပင္ေအာက္၊ သစ္ပင္ရင္းအနီး၌သာ မွီခိုေနထိုင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၈။ အေဗၻာကာသိကဓူတင္
အေဆာက္အအံု အမိုးေအာက္မ၀င္ဘဲ လြင္ျပင္၌သာ ေနႏိုင္ရေသာအက်င့္ျမတ္။
၉။ ေဃာဃနိကဓူတင္
သုသာန္၌သာ ေနထိုင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၁၀။ ေနသဇၨိဓူတင္
ၾကမ္းျပင္၊ အခင္း၊ ေညာင္ေစာင္း၊ ပလႅင္ေပၚ၌ ေက်ာမခ်ဘဲထိုင္ျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္သာ ေနရေသာအက်င့္ျမတ္။
(ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးသည့္အခါ တစ္ေနရာတည္းတြင္ တစ္ခြက္တည္းေသာ သက္သက္လြတ္ဆြမ္းကိုသာ
အၿမဲသံုးေဆာင္ေလ့ရွိသည္။)
မွ- သိမွတ္ဖြယ္ရာ ျမန္မာ့လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္(၁၀၀)
http://mmcybermedia.com/community/index.php?topic=46339.55;wap2
---
ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဦးသီလ (၁၈၃၂-၁၉၀၇)
ေရးသားသူ - သာသနာ့အလင်း
ရက္စြဲ - 13-01-2012
ပဲခူးေတာရ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ၏ သဘာ၀ မူရင္းဓာတ္ပုံ ျဖစ္သည္။ ဘုရားႀကီး ႏွင့္ ပဲခူးအၾကား ေရႊေလွရြာ အနီးအနား ၌ မႏၲေလးၿမိဳ႕ မွ တအားစုန္ဆင္းလာေသာ မီးရထားႀကီး ရပ္သြားစဥ္ (ဘုန္းေတာ္ႀကီး ၏ သီလဂုဏ္ေၾကာင့္ မီးရထားႀကီးေတာင္ ရပ္သြားတယ္) စသည့္ ပဲခူးၿမိဳ႕ေပၚတြင္ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ပို၍ သတင္းႀကီးသြားသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ၏ ႏွမအရင္း (ဘုရားႀကီးၿမိဳ႕၊ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္၊ တန္ေဆာင္းအမ ေဒၚျမ၏ မိခင္) ေဒၚသူဇာ ကိုယ္တိုင္ ေႏွာင္းေခတ္လူမ်ားအတြက္ အမွတ္တရ ကုသိုလ္တိုးပြား အက်ိဳးမ်ားေစရန္ ဓာတ္ပုံဆရာကိုေခၚ၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သီတင္းသုံးရာ ပဲခူးအေနာက္ေတာသို႔ မရအရ လိုက္ရွာလ်က္ ဆြမ္းခံရာမွ အျပန္လမ္းမွာပင္ 'အရွင္ဘုရား ေခတၱေလၽွာက္ထားပါရေစ ' ဟု ေလၽွာက္ထား၍ တစ္ဖက္မွာ သပိတ္ႏွင့္ တစ္ဖက္မွာ ယပ္ကိုခ်လ်က္ ထိုင္လိုက္စဥ္ အမွတ္တမဲ့ လ်ိဳ႕ဝွက္ေခၚလာေသာ ဓာတ္ပုံဆရာက ရသလို ရိုက္ထားလိုက္ရသည္။ (ပဲခူးၿမိဳ႕၊ ဘုရားလမ္း၊ ေဒၚျမ၏ ေျမး၊ ဦးေလးေမာင္ထံ မွရသည္။) (က်မ္းကိုး။ အရွင္ေဇာတိပါလ၊ ဦးသီလ ေထ႐ုပၸတၱိ ဝိဘာ၀နီက်မ္း၊ ဒုတိယအႀကိမ္၊ ၁၉၈၂၊ ဩဂုတ္) ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ပဲခူးၿမိဳ႕ (ေျမာက္ပိုင္း) သုံးမိုင္ခန႔္ေဝးေသာ အထက္ဇိုင္းဂနိုင္းႀကီးရြာ ဇာတိျဖစ္၏။ သကၠရာဇ္ (၁၁၉၄) ခုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လဆန္း (၈)ရက္၊ ေသာၾကာေန႔၊ နံနက္(၈) နာရီတြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူ၏။ ငယ္မည္မွာ ေမာင္ေရႊသာ ျဖစ္၏။ (၂၉) ရက္၊ဧၿပီလ၊ (၁၉၀၇) ခုႏွစ္၊ နံနက္(၇)နာရီတြင္ ခႏၶာဝန္ခ်ေတာ္မူ၏။ (က်မ္းကိုး။ ေမာင္ပန္းေမႊး၊ ရဟႏၲာႏွင့္ရဟန္းထူး၊ စာ-၁၆၂၊ ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလွိုင္၊ စာ-၂၀၈-၂၄၄။ ဦးေဇာတိပါလ၊ ဦးသီလ ေထ႐ုပၸတၱိ၊ ဝိဘာ၀နီက်မ္းတြင္ အျပည့္အစုံ ပါရွိပါသည္။) ဆင္မနင္းေသာ ရဟန္းထူး၊ က်ားမကိုက္ေသာ ရဟန္းထူး၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ား တဖြားဖြား က်ေတာ္မူေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလကို ၾကားဖူးေသာ္လည္း ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ဖူးဖူးသူ အလြန္ ရွားပါးသည္။ ထိုသို႔ ၾကားဖူး႐ုံမၽွျဖင့္ ၾကည္ညိဳေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို မယုံ၍ မၾကည္ေသာသူမ်ား အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ယုံ၍ ၾကည္ေသာသူမ်ား အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း သာသနာ့ အလင္းဂ်ာနယ္မွ ပူေဇာ္တင္ျပပါသည္။ သမိုင္းဝင္၊ ဂႏၲဝင္ေျမာက္ (၂၀) ရာစု ရဟႏၲာ ႏွင့္ ရဟန္းထူး၊ ရဟန္းျမတ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လၽွင္ ရဟႏၲာ မဆိတ္သုဥ္းေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ႀကီးတြင္ ပဥၥမသဂၤါယနာလည္း တင္ခဲ့ဖူးပါၿပီ။ ဆဌသဂၤါယနာ လည္းတင္ခဲ့ဖူးပါၿပီ။ ယခုတစ္ဖန္ ပြင့္ေပၚ လတၱံေသာ သာသနာ (၂၅၀၀) တစ္ဝက္ (၅၀၀၀) သို႔ ဆက္မည့္ သတၱမသဂၤါယနာႀကီးသို႔ ရည္ေမၽွာ္လ်က္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
http://www.centralbuddhism.com/blog/2012/01/monk-uthila
၁၂၄၄-ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ေရႊက်င္ ဆိတ္ကေလး ေတာေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္ မူသည္။ ထိုစဥ္ ၀မ္းခနိမ္ရြာသို႔ နံနက္ေစာေစာ ဆြမ္းခံၾကြသြားရာ ေတာလမ္းအတြင္း ေျခေတာ္သည္ ညႊတ္ကြင္းတခုတြင္ မိသြားသည္၊ ထိုအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ထိုေနရာမွ မၾကြဘဲ ရပ္တန္႔ေနသည္။ ညႊတ္ကြင္းရွင္ ျမင္ေသာအခါ အေၾကာက္လြန္၍ အနီးမကပ္ဘဲ ေရွာင္တိမ္းေန၏၊ အတန္ၾကာ၍ တဖန္ လာၾကည့္ေသာအခါ၌လည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ရပ္ေတာ္မူလ်က္သာ ေတြ႔ရ၏။ ဤနည္းျဖင့္ သံုးေလးႀကိမ္ လာၾကည့္ျပီးလွ်င္ အလြန္ပူပန္စိုးရိမ္မိသျဖင့္ အျခားသူတေယာက္ကို အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပ၍ ညႊတ္ကြင္း သြားျဖဳတ္ေပးပါ-ဟု ေတာင္းပန္၏။
ထိုသူလည္း လ်င္ျမန္စြာ သြား၍ ျဖဳတ္ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက
ဒါယကာ၊ သင္၏ ညႊတ္ကြင္းလား-ဟု ေမး၏။
မဟုတ္ပါ-ဟု ေလွ်ာက္ေသာ္ သူတပါး၏ ညႊတ္ကြင္းကို မျဖဳတ္နဲ႔-ဟု ဆို၏။
ထိုသူလည္း ျပန္သြား၍ ညႊတ္ကြင္းရွင္အား ကိုယ္တိုင္သြားျဖဳတ္ရန္ ေျပာသည္၊ ညႊတ္ကြင္းရွင္သည္ မသြား၀ံ့၊ မၾကာမီ ေနမြန္းတည့္လုနီးအခ်ိန္သို႔ ေရာက္လာ၏။ အေဖာ္ျဖစ္သူက ညႊတ္ကြင္းရွင္အား ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ညႊတ္ကြင္းကို ကိုယ္တိုင္လည္း မျဖဳတ္၊ ညႊတ္ကြင္းရွင္ မဟုတ္သူကိုလည္း အျဖဳတ္မခံ၊ မြန္းတည့္ခ်ိန္လည္း နီးျပီ၊ ဆြမ္းမစားရ၍ ပ်ံေတာ္မူသြားလွ်င္ မင္း အ၀ီစိေလာက္ေတာ့ ေသခ်ာျပီ-ဟု သတိေပးသည္။
ဤတြင္မွ ညႊတ္ကြင္းရွင္သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံ စြန္႔စား၍ သြားသည္။ အနီးသို႔ေရာက္ေသာအခါ တပည့္ေတာ္ ေတာၾကက္ေထာင္တဲ့ ညႊတ္ကြင္းပါ၊ ေနာက္ တသက္လံုး ဤအမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါေတာ့မယ္-ဟု ငိုယိုေလွ်ာက္ထား၍ ညႊတ္ကြင္းကို ျဖဳတ္သည္။ ညႊတ္ကြင္းအနီးရွိ တည္ၾကက္ႏွင့္ ညႊတ္ကြင္းကိုလည္း လွဴလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ေရာက္ေနျပီျဖစ္၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ဆြမ္းမဘုဥ္းေပးရေတာ့ေပ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ရဟႏၲာ-ဟု ေက်ာ္ေစာခဲ့ေသာ ရဟန္းျမတ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ဒကာ-ဒကာမမ်ားက ဆရာေတာ္-ဟု ေခၚသည္ကို လက္မခံေပ။ သည္လိုမေခၚနဲ႔ ငါဟာ မင္းဆရာမဟုတ္ဘူး-ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလ့ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ဦးသီလ-ဟု မတြင္ဘဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ-ဟု တြင္ေပသည္။
( ၀င္း၀င္းျမတ္ )
( ေညာင္ေလးပင္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီး အဂၢမဟာပ႑ိတ ဦးအရိယ-ေရး
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ေထရုပၸတၱိ-မွ )
Ukhin Crays
http://www.mawluu.com/2009/04/blog-post_1897.html
---
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ-၏ ၾသ၀ါဒေတာ္
အဂၤါ ေျခ လက္ အထိ မခံနဲ႔၊ ပစၥည္း အပ်က္ခံ။
* အဂၤါ ေျခ လက္ႏွင့္ အသက္ တခုခု အႏၲရာယ္ေတြ႔လွ်င္
အသက္ အထိမခံနဲ႔၊ အဂၤါ ေျခ လက္ အပ်က္ခံ။
* အသက္ႏွင့္ သီလ တခုခု အႏၲရာယ္ေတြ႔လွ်င္
သီလအထိမခံနဲ႔၊ အသက္အပ်က္ခံ။
http://www.pannaparami.com/2011/03/blog-post_6012.html
---
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ
အခါတစ္ပါး သဒၶါတရားေကာင္းလွေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္လာ၏။
""ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရားႏွင့္အတူ မေကြမကြာေန၍ တရားအားထုတ္ပါရေစ၊ သက္သတ္လြတ္ အက်င့္လည္း အၿမဲ စားပါမည္ ဘုရား""ဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။
""ဦးပဥၥင္း၊ ရဟန္း သိကၡာ ဘယ္ေလာက္ ရွိၿပီနည္း""
""ႏွစ္၀ါ ရွိပါၿပီ ဘုရား""
""ဦးပဥၥင္း ၀ါငယ္ေသးသည္၊ စာတတ္ေအာင္သင္ဦး၊ စာေပ ပရိယတ္ဘက္က ပညာတတ္ေျမာက္၍ ဆယ္၀ါ ေလာက္ရေတာ့မွ အားထုတ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ယခု သက္သတ္လြတ္စားေနတာ ကုသိုလ္ျဖစ္ က်င့္သည္ မထင္ႏွင့္၊ သြားနာသက္သာလို႔"" ဟု မိန္႔ေတာ္မူသတတ္။
[ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ေထရုပၸတၱိ၊ ဒုတိယပိုင္းၾသ၀ါဒခန္း၊ ပ-ႏွိပ္-၅၃ ]
http://www.yawainwe.com/index.php?option=com_content&view=article&id=147&Itemid=205
---
(၅၈) ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ဘယ္လိုဓူတင္ေတြ ေဆာင္ခဲ့သလဲ
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလကို ရဟႏာၱအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ဇလြန္ၿမိဳ႕၌ သုသာန္
ေက်ာင္းသိမ္ကို သမုတ္ရန္ ႂကြေရာက္လာရာမွ ၁၂၆၉ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္ေန႔ နံနက္(၂)နာရီတြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ေအာက္ပါ အက်င့္ျမတ္မ်ားကို ထိုက္သင့္သလို က်င့္သံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
၁။ ပံ့သကူဓူတင္
ပိုင္ရွင္မဲ့စြန္႔ပစ္ထားသည့္ သကၤန္း၊ သပိတ္ စသည္တို႔ကို ေကာက္ယူသံုးေဆာင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၂။ တိစီ၀ရိက္ဓူတင္
ကိုယ္၀တ္၊ ခါး၀တ္၊ ဒုကုဋ္ သကၤန္းသံုးထည္ကိုသာ အသံုးျပဳရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၃။ ပိဏၭပါတ္ဓူတင္
ဆြမ္းခံ၍ ရရွိေသာ ဆြမ္းကိုသာ သံုးေဆာင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၄။ ဧကာသနိက္ဓူတင္
တစ္ထိုင္တည္းျဖင့္ တစ္နပ္တည္းေသာဆြမ္းကိုသာ ဘုဥ္းေပးရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၅။ ပတၱပိုဏ္ဓူတင္
တစ္ခြက္တည္းေသာ ဆြမ္းကိုသာ ဘုဥ္းေပးရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၆။ အရညကင္ဓူတင္
ရြာႏွင့္ေ၀းစြာ ေတာ၌သာ မွီခိုေနထိုင္ေသာ အက်င့္ျမတ္။
၇။ ႐ုကၡမူဓူတင္
သစ္ပင္ေအာက္၊ သစ္ပင္ရင္းအနီး၌သာ မွီခိုေနထိုင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၈။ အေဗၻာကာသိကဓူတင္
အေဆာက္အအံု အမိုးေအာက္မ၀င္ဘဲ လြင္ျပင္၌သာ ေနႏိုင္ရေသာအက်င့္ျမတ္။
၉။ ေဃာဃနိကဓူတင္
သုသာန္၌သာ ေနထိုင္ရေသာ အက်င့္ျမတ္။
၁၀။ ေနသဇၨိဓူတင္
ၾကမ္းျပင္၊ အခင္း၊ ေညာင္ေစာင္း၊ ပလႅင္ေပၚ၌ ေက်ာမခ်ဘဲထိုင္ျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္သာ ေနရေသာအက်င့္ျမတ္။
(ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးသည့္အခါ တစ္ေနရာတည္းတြင္ တစ္ခြက္တည္းေသာ သက္သက္လြတ္ဆြမ္းကိုသာ
အၿမဲသံုးေဆာင္ေလ့ရွိသည္။)
http://mmcybermedia.com/community/index.php?topic=46339.55;wap2
---
ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဦးသီလ (၁၈၃၂-၁၉၀၇)
ေရးသားသူ - သာသနာ့အလင်း
ရက္စြဲ - 13-01-2012
ပဲခူးေတာရ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ၏ သဘာ၀ မူရင္းဓာတ္ပုံ ျဖစ္သည္။ ဘုရားႀကီး ႏွင့္ ပဲခူးအၾကား ေရႊေလွရြာ အနီးအနား ၌ မႏၲေလးၿမိဳ႕ မွ တအားစုန္ဆင္းလာေသာ မီးရထားႀကီး ရပ္သြားစဥ္ (ဘုန္းေတာ္ႀကီး ၏ သီလဂုဏ္ေၾကာင့္ မီးရထားႀကီးေတာင္ ရပ္သြားတယ္) စသည့္ ပဲခူးၿမိဳ႕ေပၚတြင္ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ပို၍ သတင္းႀကီးသြားသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ၏ ႏွမအရင္း (ဘုရားႀကီးၿမိဳ႕၊ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္၊ တန္ေဆာင္းအမ ေဒၚျမ၏ မိခင္) ေဒၚသူဇာ ကိုယ္တိုင္ ေႏွာင္းေခတ္လူမ်ားအတြက္ အမွတ္တရ ကုသိုလ္တိုးပြား အက်ိဳးမ်ားေစရန္ ဓာတ္ပုံဆရာကိုေခၚ၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သီတင္းသုံးရာ ပဲခူးအေနာက္ေတာသို႔ မရအရ လိုက္ရွာလ်က္ ဆြမ္းခံရာမွ အျပန္လမ္းမွာပင္ 'အရွင္ဘုရား ေခတၱေလၽွာက္ထားပါရေစ ' ဟု ေလၽွာက္ထား၍ တစ္ဖက္မွာ သပိတ္ႏွင့္ တစ္ဖက္မွာ ယပ္ကိုခ်လ်က္ ထိုင္လိုက္စဥ္ အမွတ္တမဲ့ လ်ိဳ႕ဝွက္ေခၚလာေသာ ဓာတ္ပုံဆရာက ရသလို ရိုက္ထားလိုက္ရသည္။ (ပဲခူးၿမိဳ႕၊ ဘုရားလမ္း၊ ေဒၚျမ၏ ေျမး၊ ဦးေလးေမာင္ထံ မွရသည္။) (က်မ္းကိုး။ အရွင္ေဇာတိပါလ၊ ဦးသီလ ေထ႐ုပၸတၱိ ဝိဘာ၀နီက်မ္း၊ ဒုတိယအႀကိမ္၊ ၁၉၈၂၊ ဩဂုတ္) ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလသည္ ပဲခူးၿမိဳ႕ (ေျမာက္ပိုင္း) သုံးမိုင္ခန႔္ေဝးေသာ အထက္ဇိုင္းဂနိုင္းႀကီးရြာ ဇာတိျဖစ္၏။ သကၠရာဇ္ (၁၁၉၄) ခုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လဆန္း (၈)ရက္၊ ေသာၾကာေန႔၊ နံနက္(၈) နာရီတြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူ၏။ ငယ္မည္မွာ ေမာင္ေရႊသာ ျဖစ္၏။ (၂၉) ရက္၊ဧၿပီလ၊ (၁၉၀၇) ခုႏွစ္၊ နံနက္(၇)နာရီတြင္ ခႏၶာဝန္ခ်ေတာ္မူ၏။ (က်မ္းကိုး။ ေမာင္ပန္းေမႊး၊ ရဟႏၲာႏွင့္ရဟန္းထူး၊ စာ-၁၆၂၊ ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလွိုင္၊ စာ-၂၀၈-၂၄၄။ ဦးေဇာတိပါလ၊ ဦးသီလ ေထ႐ုပၸတၱိ၊ ဝိဘာ၀နီက်မ္းတြင္ အျပည့္အစုံ ပါရွိပါသည္။) ဆင္မနင္းေသာ ရဟန္းထူး၊ က်ားမကိုက္ေသာ ရဟန္းထူး၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ား တဖြားဖြား က်ေတာ္မူေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလကို ၾကားဖူးေသာ္လည္း ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ဖူးဖူးသူ အလြန္ ရွားပါးသည္။ ထိုသို႔ ၾကားဖူး႐ုံမၽွျဖင့္ ၾကည္ညိဳေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို မယုံ၍ မၾကည္ေသာသူမ်ား အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ယုံ၍ ၾကည္ေသာသူမ်ား အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း သာသနာ့ အလင္းဂ်ာနယ္မွ ပူေဇာ္တင္ျပပါသည္။ သမိုင္းဝင္၊ ဂႏၲဝင္ေျမာက္ (၂၀) ရာစု ရဟႏၲာ ႏွင့္ ရဟန္းထူး၊ ရဟန္းျမတ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လၽွင္ ရဟႏၲာ မဆိတ္သုဥ္းေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ႀကီးတြင္ ပဥၥမသဂၤါယနာလည္း တင္ခဲ့ဖူးပါၿပီ။ ဆဌသဂၤါယနာ လည္းတင္ခဲ့ဖူးပါၿပီ။ ယခုတစ္ဖန္ ပြင့္ေပၚ လတၱံေသာ သာသနာ (၂၅၀၀) တစ္ဝက္ (၅၀၀၀) သို႔ ဆက္မည့္ သတၱမသဂၤါယနာႀကီးသို႔ ရည္ေမၽွာ္လ်က္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment